Zdrowe słodycze, czyli słodkie dzieciństwo inaczej

Zdrowe słodycze to pomysł na to, jak nie odbierać dziecku słodkiego dzieciństwa, a jednocześnie zadbać o jego przyszłość.

Szczęśliwe dzieciństwo a zdrowe słodycze

Wielu mamom wydaje się, że dzieciństwo bez batona ze sklepowej półki jest niespełnione. To bzdura. Ktoś nas oszukał dzieści lat temu, udostępniając do powszechnego spożycia mnóstwo słodyczy. Ten ktoś wbił nam jeszcze do głowy skojarzenie: słodycze = dzieci. Od tej pory wydaje nam się, że dzieciństwo naszych pociech jest uzależnione od słodyczy. A tak naprawdę – dzieciństwo uzależnione nie jest, ale dzieci jak najbardziej stają się uzależnione. Ponieważ cukier ma negatywny wpływ na zdrowie – co może się objawić nawet w perspektywie kilkudziesięciu lat – dobrze jest poświecić trochę czasu i przygotowywać zdrowe słodycze. W warunkach domowych, dodając tam tylko to, co się chce i nie przesadzając z cukrem.

Pomysły na zdrowe słodycze

Pomysłów na zdrowe słodycze jest mnóstwo. Niewiele przychodzi Ci do głowy? Nic dziwnego. Żyjemy w czasach, kiedy niezbyt polecane przez dietetyków gotowce można kupić w każdym sklepie. Ale, uwaga, poszerzamy horyzonty! W sklepie, co prawda, możesz kupić coś, co nie jest naładowane po brzegi cukrem, jednak trzeba wiedzieć, jak szukać. Najważniejsze to sprawdzić skład, bo tam znajduje się skarbnica wiedzy na temat tego, co i w jakiej ilości (chociaż tego mniej) znajduje się w danej przekąsce.

Zdrowe słodycze, które można kupić w sklepie:

  • Są takie chwile, kiedy czekolada naprawdę jest odpowiedzią na wszystkie modlitwy. Zatem – numer jeden to czekolada. A jeśli czekolada, to tylko gorzka. Zawiera nawet 75% kakao, a to oznacza, że mniej jest w niej cukru. W czekoladzie mlecznej cukru jest sporo, więc tę lepiej zostawić na rzadkie okazje.
  • Chałwa. Jest zrobiona z sezamu, a sezam zdrowiu nie straszny. Im więcej sezamu, tym lepiej. Dietetycy nie polecają natomiast chałwy z utwardzonym tłuszczem roślinnym.
  • Suszone owoce. Słodkie, ale nie przesłodzone. To świetna przekąska, ponieważ nie zawiera dodatkowych porcji cukru. Oczywiście przez zakupem sprawdź skład.
  • Chipsy kokosowe. Są bogate w białko, witaminę C i minerały. To pożywna, smakowita przekąska.
  • Masło orzechowe. Doskonałe na kanapkę. Oczywiście i tutaj trzeba mieć się na baczności i wybierać takie, które w składzie mają wypisane 100% orzechów.

Zdrowe słodycze do zrobienia w domu (koniecznie wpisz te pomysły do zeszytu z przepisami):

  • Ciasto bez cukru. W zasadzie może to być dowolne ciasto, w którym cukier albo się nie pojawi, albo będzie zastąpiony dużo zdrowszym ksylitolem. Szarlotka, sernik, makowiec bez cukru? Wszystko się da!
  • Budyń jaglany. Zrobiony z mleka roślinnego, kaszy jaglanej, gorzkiej czekolady i ulubionych owoców. Dawka słodkości jest, a i nie musisz mieć wyrzutów sumienia, że faszerujesz dziecko cukrem.
  • Biszkopty z pełnoziarnistej mąki.

Ciasto bez cukru, owocowe przekąski czy budynie to świetne zastępniki dla cukru, który spożywają dzieci. Dbając już teraz o to, aby Twoje dziecko nie pochłaniało słodkości o każdej porze dnia, wypracujesz mu zdrową przyszłość i brak nadwagi.

Może Ci się również spodoba

1 Odpowiedź

  1. 13 maja 2020

    […] analizowanym. Dzieci nie chcą jeść niczego, co jest zielone ani czerwone, zapychają się słodyczami (a może to my je nimi zapychamy?), a jedyne napoje, które da się im serwować bez nerwów, to […]

Dodaj komentarz