Zdrowe przekąski. 7 kobiecych sposobów na zdrowe podjadanie

Zdrowe przekąski same w sobie nie przyniosą sukcesu, jeśli chodzi o właściwe odżywianie. Trzeba jeszcze wiedzieć, jak podjadać mądrze, aby nie przytyć i żeby nie wprowadzać do organizmu zbyt dużej ilości niepotrzebnych kalorii. Podjadanie jest bardzo przyjemne. Sprawmy wspólnie, żeby wyszło nam na zdrowie!

Jak jeść zdrowe przekąski?

Żeby zdrowe przekąski mogły przynieść dobry efekt dla organizmu, trzeba regularnie stosować kilka zasad, które pozwolą zadbać o siebie.

  1. Skoro lubisz podjadać, to zapewne jedzenie jest dla Ciebie ważne. Doskonale! Traktuj zatem jedzenie i poszczególne posiłki wyjątkowo. Przygotuj się do nich, wyłącz telewizor, odłóż smartfona i delektuj się smakiem. Czemu ma to służyć? Dzięki temu zjesz posiłek powoli, dokładnie przeżuwając kęsy, a organizm zostanie zaspokojony odpowiednią ilością jedzenia. Jeśli taką samą ilość jedzenia zjesz szybciej (praktycznie nie gryząc, ale od razu połykając), to żołądek zostanie poinformowany, że dostał za mało pożywienia i zacznie domagać się więcej. W ten sposób pół godziny po obiedzie w ruch wejdą jakieś szybkie przekąski. Żując dłużej, dłużej też ma się poczucie nasycenia.
  2. Do menu wpisz grejpfruta. Po co? To idealne narzędzie do tego, żeby zaspokoić głód i nie sięgać zbyt często po szybkie przekąski – pomaga obniżać poziom insuliny w organizmie, dzięki czemu zapotrzebowanie na ciągłe spożywanie stanie się mniejsze.
  3. Dużo pij. Picie wody mineralnej, soków, herbaty może zastępować chęć na podjadanie. Pamiętaj tylko, żeby nie pić słodzonych napojów, bo one tylko potęgują uczucie łaknienia. Im więcej cukru, tym bardziej chce się pić – i koło się zamyka.
  4. Kiedy poczujesz głód, a nie będziesz chciała sięgać po przekąskę, zacznij sprzątać. Ruch sprawia, że można na moment zapomnieć o jedzeniu.
  5. Zaplanuj podjadanie! Jeśli to zrobisz, będziesz kontrolować, ile posiłków spożywasz i jak bardzo są kaloryczne. Będziesz mogła sama dokładnie określić, na ile możesz sobie pozwolić –nawet słodki batonik będzie mógł pojawić się raz na jakiś czas i nie będziesz mieć z tego powodu wyrzutów sumienia.
  6. Kontroluj wieczorne podjadanie. Jedzenie zbyt dużo na noc jest chyba najgorszym rozwiązaniem. Kiedy organizm się wycisza, gasną naturalnie niektóre jego funkcje. To, co po jedzeniu powinno być strawione, wieczorem i w nocy nie będzie, ponieważ żołądek ma już swój wieczorny chillout. Jeśli napadnie Cię apetyt, weź mleko sojowe z płatkami zbożowymi i na tym poprzestań.
  7. Jedz w ciągu dnia nie 3, a 5 większych posiłków. Teoria trzech posiłków już dawno jest skazana na zapomnienie.

Szybkie i zdrowe przekąski dla ciągle głodnych

Nawet jeśli wprowadzisz w życie powyższe zasady, to pomysły na zdrowe przekąski po śniadaniu, obiedzie czy kolacji i tak się przydadzą. Oto kilka z nich:

  1. Owoce, owoce, owoce. Winogrono, banany, mango, kiwi, truskawki, borówki i co tylko sobie zamarzysz.
  2. Wafle ryżowe z łyżką masła orzechowego.
  3. Krakersy z domowym dżemem.
  4. Jogurt naturalny z musli i mango.
  5. Mieszanka surowych warzyw.
  6. Koktajl owocowy z chia na mleku.
  7. Sałatka warzywna z jogurtem naturalnym.
  8. Kaszka kukurydziana na mleku z domowym sokiem malinowym.
  9. Owsianka z żurawiną.
  10. 10 migdałów.

Zdrowe przekąski cieszą się coraz większą popularnością w dobie bycia fit. W końcu Człowiek jest tym, co zje. Skorzystaj z podpowiedzi, jak podjadać i co podjadać, a Twoje dni staną się smaczniejsze.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz