Szybka dieta, czyli dlaczego nie chudniesz?

Szybka dieta to jedno z częściej wpisywanych haseł w wyszukiwarce. Zbliża się wiosna. Trzeba pokazać trochę ciała, ale po zimie nie wygląda ono za dobrze. Czasu coraz mniej, więc szukamy szybkich rozwiązań. A jednocześnie zapominamy o podstawowych zasadach, które sprzyjają utracie wagi.

Szybka dieta kontra mądra dieta

Odchudzanie to powolny proces, a odpuszczenie go nie przyspieszy. Nawet szybka dieta się nie sprawdzi, jeśli zapomnisz o stosowaniu podstawowych zasad odżywiania się. Zastanów się nie nad tym, jak schudnąć, ale raczej co jeść, żeby schudnąć, i jak to jeść.

Oto kilka zasad:

  1. Jedz 5 posiłków dziennie. Im częściej jesz, tym bardziej prawdopodobne, że uda Ci się zrzucić zbędne kilogramy. Jedząc rzadko, 2–3 posiłki w ciągu dnia, sprawiasz, że organizm musi magazynować kalorie, które dostarczane są mu zbyt rzadko. Im częściej spożyjesz mniejszy posiłek, tym mniej cukru straci organizm.
  2. Nie głódź się. Głodzenie organizmu wydaje się świetnym sposobem na utratę kilogramów. Tak, a przy okazji także zdrowia. Głodzenie się już z samej nazwy jest negatywne. Wprowadź je w życie, a nie unikniesz takich problemów jak efekt jo-jo czy brak niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania witamin i składników mineralnych.
  3. Jedz zdrowo, ale ograniczaj się do takiej ilości jedzenia, jakiej potrzebuje organizm. Nie jedz za dużo tylko dlatego, że wydaje Ci się, że zdrowe nie zaszkodzi. W zbyt dużej ilości może zaszkodzić. I wcale Cię cudownie nie odchudzi.
  4. Ćwicz. Nawet najzdrowsze jedzenie nie zastąpi ćwiczeń. Dopiero ruch w połączeniu z ćwiczeniami może dać jakiekolwiek efekty. Możesz się zapisać na siłownię  albo kupić matę do ćwiczeń w domu. Wszystko jedno – ważne, żeby systematycznie i przynajmniej 30 minut dziennie.
  5. Wysypiaj się. To kolejna zasada, która w połączeniu z dietą i ćwiczeniami zdziała cuda dla Twojego organizmu. Aby mieć siłę chudnąć, musisz być przecież wypoczęta.
  6. Nie sugeruj się liczbami na wadze. Bo wpadniesz w błędne koło. Jeśli prawidłowo się odżywiasz, a przy tym ćwiczysz, to bardzo możliwe, że liczba kilogramów nie obrazuje faktycznego stanu Twojej sylwetki. Czyli robisz się coraz szczuplejsza, ale waga tego nie pokazuje. Dlaczego? Bo przybierają mięśnie.
  7. Nie podjadaj. Nie możesz wytrzymać do obiadu, więc zjadasz batonika w wersji light? I tak codziennie? Napytasz sobie biedy, zamiast sobie pomóc. Przecież wiadomo, że podjadanie niczemu nie służy. Ale nie zamęczaj się – raz na jakiś czas zrób sobie przyjemność.
  8. Pij dużo – wody mineralnej, soków, ale nie napojów słodzonych i gazowanych.

Minusy szybkiej diety

Szybka dieta ma to do siebie, że ma przynieść pozytywne rezultaty w postaci liczb na wadze. Niekoniecznie przekłada się to na zdrowie organizmu. Mało tego. Nieprzemyślana, niezaplanowana i szybka dieta może wyniszczyć Ci organizm. Przez to nie dość, że po krótkim czasie i tak przytyjesz, to jeszcze rozregulujesz czynności organizmu. Strzeż się szybkich diet, bo przynoszą więcej szkody niż pożytku.

Dieta „na już” często cechuje się tym, że każe ograniczyć jedzenie. A sukces tkwi nie w tym, żeby je ograniczyć, ale żeby wprowadzić do jadłospisu odpowiednie składniki. Co jeść, żeby schudnąć? Najlepiej chude mięso drobiowe (dużo białka), owoce i warzywa zamiast batonów, kasze, ziarna, oleje (np. sezamowy).

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz