fbpx

Superfood – postaw na polskie produkty

Superfood – postaw na polskie produkty

Superfood to tzw. zdrowa żywność. Kojarzy się z egzotycznymi produktami, jednak i w polskich zasobach da się znaleźć sporo tego rodzaju żywności.

Czym jest superfood?

Nie ma jednej listy superfood, która wyczerpywałaby temat. W zasadzie ciągle dodaje się do niej coś nowego. Faktem jest, że superfood ma dobry marketing, dlatego stało się najbardziej rozchwytywanym towarem w sklepach. W tym przypadku marketing jest jak najbardziej na miejscu, ponieważ superfood faktycznie przynosi zdrowiu dużo korzyści. Jedyne, do czego można by się przyczepić, to to, że mało się mówi o polskich zamiennikach egzotycznego superfood. A wśród rodzimych produktów mamy naprawdę sporo bomb witaminowych, które będą pozytywnie oddziaływać na nasze organizmy.

Dlaczego superfood są takie niezwykłe?

Superfood jest w zasadzie znane od wieków, jednak w XXI w. postanowiono nadać im cech komercyjnej wyjątkowości. Cechuje się wysoką zawartością składników mineralnych oraz witamin. Poza tym jest to żywność naturalna i nieprzetworzona. Nie dostarcza składników, które miałaby negatywny wpływ na zdrowie.

Wśród superfood pochodzących z innych krajów można wymienić: jagody goji, nasiona sacha inchi, komosę ryżową, awokado, kurkumę, imbir, algi morskie, nasiona chia, surowe ziarna kakowca.

Polskie superfood

Wśród produktów, które możemy znaleźć we własnym ogródku lub w spiżarni, a które mają doskonały wpływ na nasze zdrowie, można wymienić np.:

  • siemię lniane – mówi się o nim, że z powodzeniem zastępuje droższe nasiona chia; to źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz witamin A, B i E; nie sposób nie wspomnieć o błonniku, który doskonale wpływa na wsparcie pracy jelit,
  • natka pietruszki – w czasie sezonu letniego zapewne pełno jej na przydomowej grządce, więc warto z niej korzystać; jest tam mnóstwo cennych składników jak: witamina C, żelazo, wapń, magnez, kwas foliowy, witamina A; natkę pietruszki można wykorzystywać do zup, sosów, sałatek, koktajli, a także mrozić, aby korzystać z niej i w czasie zimy,
  • orzechy włoskie – to źródło białka, błonnika, kwasu foliowego, magnezu i fosforu, antyoksydantów; wystarczy zjeść 3 orzechy dziennie, aby zapewnić sobie odpowiednia ilość kwasów omega-3,
  • dynia – ochroni m.in. przed chorobami serca, nowotworami oraz chorobami oczu; można ją spożywać na różne sposoby: w zupie, jako pesto; pestki z dyni to również źródło witamin,
  • jarmuż – mnóstwo tutaj witamin; warto wykorzystywać go do robienia koktajli,
  • aronia – mamy tutaj 10 razy więcej polifenoli niż w truskawkach; pomaga w utrzymaniu odporności, ale też zapobiega powstawaniu stanów zapalnych; warto przygotować z niej sok czy dżem,
  • czarna porzeczka – jest w niej cztery razy więcej witaminy C niż wynosi dzienna dawka dla osoby dorosłej; oczyszcza organizm z toksyn; nadaje się do przetworów.

Przeczytaj również:

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz