LinkedIn – postaw na profil biznesowy
LinkedIn to portal, na którym można znaleźć osoby specjalizujące się w interesującej nas branży i samemu rozwinąć swoją przyszłość biznesową. Zrzesza 4 miliony Polaków, dzięki czemu łatwiej nawiązać relacje z kimś, kto oferuje lub poszukuje pracy w Twojej branży.
Mimo że LinkedIn określilibyśmy jako portal społecznościowy, nie ma on nic wspólnego z tymi powszechnie znanymi, jak Facebook. Jest o miejsce stricte biznesowe. Nie znajdziesz tam zdjęć uśmiechniętych dzieci użytkowników czy wesołej zabawy w parku podczas urlopu. To miejsce do nawiązywania relacji biznesowych – wyłącznie. Dzięki takiemu uporządkowaniu łatwiej jest znaleźć taką osobę, na której nam zależy.
Jak działa LinkedIn?
Oto, jakie czynności możesz wykonać na LinkedIn:
– publikować i wyszukiwać oferty pracy w danej branży,
– dodawać artykuły i inne publikacje oraz je promować,
– promować swoją firmę, a także blog lub stronę internetową,
– umieszczać referencje,
– przynależeć do grup tematycznych związanych z Twoją branżą,
– wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.
Czytaj również: Zespół cieśni nadgarstka podczas pracy przy komputerze
LinkedIn w biznesie – postaw na zgrabny profil
Samo stworzenie profilu na LinkedIn to nie wszystko. Twoje konto powinno być tak zaprojektowane, by przyciągać innych. Musi być atrakcyjne i przekazywać wszystkie najważniejsze informacje, a przede wszystkim musi być aktualne i na bieżąco uzupełniane. Dzięki dobrej marce własnej lepiej rozpromujesz się w środowisku i osiągniesz większe korzyści w swojej branży.
1. Profesjonalne zdjęcie – to coś, bez czego dzisiaj nie da się funkcjonować. Zdjęcie to Twoja twarz w sieci, dlatego musi prezentować Cię odpowiednio do branży. Zdjęcie nie musi być konwencjonalne, podobne do tych, które zamieszczamy w dowodzie osobistym. Musi natomiast być profesjonalne, ujmować Twoje cechy charakterystyczne i być w pewnym stopniu oryginalne.
2. Nagłówek – krótki i wprost mówiący i tym, czym się zajmujesz. Potraktuj nagłówek jako frazę kluczową, bo to na jego podstawie wyszukiwarka będzie Cię wskazywać.
3. Podsumowanie – to miejsce na opisanie tego, czym się zajmujesz. To miejsce na konkrety, dzięki którym inny użytkownik zdecyduje się nawiązać z Tobą kontakt. Pamietaj o tym, aby najważniejsze rzeczy umieścić na samym początku, ponieważ tę zakładkę trzeba rozwinąć, aby zobaczyć całość.
4. Doświadczenie – stanowiska, które miałeś, wszystkie zawodowe doświadczenia, które zebrałeś – nawet te, które nie mają bezpośredniego związku z aktualną branżą, którą się zajmujesz, będą świadczyć o Twojej pracowitości i wszechstronności.
5. Wykształcenie – warto je umieścić, nawet jeśli nie jest istotne w branży, którą aktualnie się zajmujesz.
6. Umiejętności – wypełnij to miejsce wszystkimi umiejętnościami, jakie posiadasz; im więcej, tym lepiej.
LinkedIn – jak prowadzić konto?
Prowadzenie konta na LinkedIn rządzi się swoimi prawami. Jeśli chodzi o kontakty, to zawsze należy weryfikować, od kogo otrzymało się zaproszenie. Jeśli masz jakieś wątpliwości co do użytkownika, od którego otrzymałeś zaproszenie, napisz do niego.
Jeśli sam wysyłasz zaproszenie, pamiętaj o wiadomości powitalnej.
Komentuj i publikuj treści przekazywane przez osobę, z którą chcesz nawiązać kontakt.
LinkedIn w biznesie to dzisiaj niezbędnik w każdej branży. Pamiętaj, że najlepiej przemawia do innych użytkowników prywatne konto, choć i firmowe konta można tam znaleźć.
Czytaj więcej: Jak napisać życiorys? CV a sukces w znalezieniu pracy