fbpx

Infografiki – niezbędne w biznesie

infografiki - infografika

Infografika to jedna z najbardziej przejrzystych treści w internecie. Dzięki niej szybciej dotrzesz do klienta i przekażesz mu treść w ciekawy sposób.

Infografika – fenomen wizualnej prostoty

Zdajesz sobie sprawę z tego, że istnieje aż o 30% większe prawdopodobieństwo, że odbiorca zwróci uwagę nie na tekst, a na infografikę? Właśnie dlatego powinieneś baczniej przyjrzeć się temu rodzajowi treści i zacząć go umiejętnie stosować. Dzięki temu przyciągniesz uwagę odbiorcy i będziesz w stanie przekazać mu ważną dla Ciebie treść.

Dowiedz się, jakie korzyści osiągniesz dzięki infografice, a następnie… postaw na nią!

Czym jest infografika?

Infografika stanowi formę łatwo i przystępną w odbiorze. Dzięki niej łatwiej przyciągnąć uwagę odbiorcy, ponieważ zawarte na niej informacje są odpowiednio wypunktowane, sformatowane i przedstawione graficznie.

Do niedawna infografika była używana tylko w branży finansowej. Dzisiaj można ją zobaczyć w większej ilości miejsc, np. o tematyce dietetycznej czy edukacyjnej. Pozwala z łatwością przekazać szereg czasem trudnych informacji.

Każdy element infografiki powinien coś znaczyć. Jako ze to forma dość oszczędna, wszystkie wykorzystane elementy powinny nieść konkretny przekaz: kolory, fonty, obrazki, treść itd.

Społeczeństwo rozlokowane w mediach społecznościowych zwraca dużą uwagę na grafiki i wszelkie graficzne przedstawienia tematu. Dlatego właśnie infografika jest tak dobre przyjęta. Łatwo wpada w oko, łatwo ją zapamiętać, wreszcie łatwo ją udostępnić. Można w niej zawrzeć wszystkie niezbędne informacje na dany temat, pod warunkiem że zrobi się to umiejętnie.

Infografiki – zalety i trochę liczb

Dlaczego infografiki są tak przydatnym narzędziem? Oto kilka zalet, które stoją za ich sukcesem:

  • są atrakcyjne dla oka – jest na nich trochę koloru, trochę obrazków, trochę tekstu, dlatego oko od razu je zauważa, a na pewno dużo szybciej niż sam tekst, który kojarzy się raczej z mnóstwem treści, którą nieco trudniej szybko odczytać,
  • pozwalają zapamiętać treść na dłużej – okazuje się, że po trzech dniach nasz mózg w 65% pamięta to, co zobaczył na infografice; odnosi się to do tego, że zapamiętujemy głównie wizualnie,
  • jak wspomniano wyżej, infografiki są często udostępnianie – być może wpływają na to wszystkie pozostałe zalety, którymi one się cechują,
  • są w stanie wytłumaczyć bardziej zawiłe treści, ponieważ w sposób graficzny w połączeniu z tekstem mogą przedstawiać skomplikowany problem,
  • wzbudzają emocje u odbiorcy.

Infografiki w liczbach:

  • po przeczytaniu infografiki aż 46% jej odbiorców rozważy zakup zaprezentowanego towaru lub usługi,
  • istnieje 30% więcej szans na to, że odbiorca chętniej zwróci uwagę na infografikę niż na sam tekst,
  • przeciętny użytkownik jest w stanie skupić swoją uwagę przez ok. 9 sekund – w tym czasie infografika jest w stanie przekazać konkretną treść, natomiast dłuższy tekst nie zatrzyma odbiorcy na dłużej.

Infografiki są lubiane nie tylko przez odbiorców, ale i przez tych, którzy je udostępniają. Zamiast pisać obszerne teksty na ważkie tematy, można posłużyć się mniej wymagają pod względem skupienia formą.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz