fbpx

Ćwiczenia na biodra

Ćwiczenia na biodra

Ćwiczenia na biodra pomogą Ci utrzymać w dobrym stanie nie tylko biodra, ale i kręgosłup. Co za tym idzie – całą sylwetkę. Bez problemu wykonasz je w domu.

Pomysły na aktywny wypoczynek pomagają Ci w utrzymywaniu dobrej kondycji? Pamiętaj, że są takie partie ciała, które są narażone na zastój bardziej niż inne. Na przykład biodra.

Ćwiczenia na biodra – konieczne dla zdrowia!

Spędzanie długiego czasu przed komputerem jest nie tylko męczące, ale także niezbyt dobre dla kręgosłupa.

Cały dzień bez ruchu są m.in. stawy biodrowe, którym należy zapewnić odpowiednią dawkę aktywności. Nawet jeśli w tym momencie nie odczuwasz bólu, za kilka lat może się to zmienić. A kiedy pojawi się ból, może być już za późno na rozpoczynanie ćwiczenia ich elastyczności.

Zwróć uwagę na to, jak wygląda Twój dzień. Jeśli pracujesz w pozycji siedzącej, np. przed komputerem, a potem, wieczorem zasiadasz jeszcze przed telewizorem, Twoje biodra mogą potrzebować… ratunku. Jeśli przez większą część dnia są one nieruchome, to staną się sztywne. Nieprawidłowo funkcjonujące stawy biodrowe przekładają się na ból i nieprawidłowe funkcjonowanie kolan.

Ćwiczenia na biodra – most

Te ćwiczenia na biodra pomagają wzmocnić mięśnie brzucha i te wokół kręgosłupa. Jak je wykonać? Należy położyć się na plecach i wyciągnąć ręce wzdłuż ciała. Następnie zgiąć kolana, a stopy postawić na podłodze przy pośladkach. Unoś biodra i kręgosłup, zaczynając od odrywania lędźwi od podłogi tak, aby stopy cały czas znajdowały się na podłożu. W tej pozycji pozostań przez kilka sekund, napinając uda i pośladki, a następnie powtarzaj uniesienia. Na początek wykonaj ok. 20 powtórzeń. Z czasem możesz wykonywać kilka partii po 20 powtórzeń każde.

Ćwiczenia na biodra – kobra

Dzięki tym ćwiczeniom na biodra będziesz w stanie zredukować bóle pleców oraz zmniejszyć napięcie mięśni.

Wykonując to ćwiczenie, połóż się na brzuchu, układając dłonie na wysokości swoich ramion. Napnij pośladki i unieś biodra, podnosząc się na ramionach – dłonie cały czas na podłodze. Głowę i klatkę piersiową wyciągnij do góry, a wraz z nimi pociągnij cały kręgosłup – powinnaś przyjąć pozycję wyciągającej się kobry. Wykonaj 20 powtórzeń ćwiczenia.

Ćwiczenia na biodra – motyl

Motyl to ćwiczenia na biodra, a dokładniej na rozciąganie stawów biodrowych. Usiądź po turecku na podłodze. Stopy wyciągnij przedsienie i złącz je, przyciągając jak najbliżej ciała. Wciągnij brzuch, wyprostuj się i jednocześnie staraj się lekko dociskać kolana do podłogi. Pamiętaj, że one nie muszą się znaleźć na podłodze – chodzi o ten ruch dociskania, a tym samym wprawiania bioder w ruch.  

Ćwicz, dbaj o siebie. Jest naprawdę wiele ćwiczeń, które możesz wykonać w domu bez żadnych sprzętów. Ćwiczenia na siłowni? Oczywiście tak! Pamiętaj jednak, że także w domu możesz wykonać dużo dobrych dla sylwetki ćwiczeń.

 

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz