Kształt twarzy a drugi podbródek

Kształt twarzy a drugi podbródek - WLUSTRZE - grafika tytułowa (34)
Kształt twarzy a drugi podbródek – wlustrze.pl

Kształt twarzy sugeruje, jaką fryzurę powinnyśmy nosić, jaką biżuterię zakładać. A co, jeśli zaczyna się on zmieniać, bo rośnie nam drugi podbródek? Okazuje się, że można to… wyćwiczyć!

Kształt twarzy a drugi podbródek

Znacie ten kawał? Trzy rzeczy, które podobają mi się w tobie najbardziej, to… Podbródek. Oglądacie czasem zdjęcia z liceum i myślicie sobie: Co się ze mną stało?! Pewnie kształt twarzy się zmienił. Wzdłuż.

Podwójny (albo nawet potrójny) podbródek to duży problem. Ale można sobie z nim poradzić. Istnieją specjalne ćwiczenia, których regularne wykonywanie pozwala pozbyć się problemu.

Drugi podbródek jest niemile widziany – zwłaszcza wśród kobiet – bo zazwyczaj jest obwisły. I wygląda nieestetycznie. Skąd on się bierze? Stąd co i oponka na brzuchu. Czyli z braku ruchu, z siedzącego trybu życia, złej postawy ciała no i nieregularnych, niezbyt zdrowych posiłków. I tu od razu pojawia się odpowiedź, jak się go pozbyć. Zmienić tryb życia i sposób odżywiania.

Jest jeszcze inny powód, że kształt twarzy zmienia się w tak niechciany sposób. To starzenie się. Cierpi wtedy najbardziej delikatna skóra twarzy i szyi. Podobnie kiedy szybko spada się z wagi – podbródek zaczyna obwisać. Na jedno i drugie nie mamy wpływu, dlatego w takim przypadku trzeba się wziąć za ćwiczenia i masaż twarzy.

Kształt twarzy - wlustrze.pl

Pewnie mało kto wie, że wpływ na powstawanie drugiego podbródka ma też słońce. Jeśli zbyt długo eksponujemy ciało na słońcu, to skóra traci kolagen, a wraz z nim elastyczność. I zaczyna obwisać w postaci drugiego podbródka.

Ćwiczenia na kształt twarzy

Na szczęście ktoś mądry wymyślił proste ćwiczenia regulujące kształt twarzy:

  1. Odchylanie. Odchyl głowę do góry, a ustami poruszaj rytmicznie jak ryba łapiąca powietrze. W ten sposób będziesz napinać i rozluźniać mięśnie.
  2. Napnij mięsnie szyi. Podnoś głowę wysoko i opuszczaj – aż do mostka. Powtarzaj ćwiczenie kilkanaście razy.
  3. Pobudzaj mięśnie podbródka do pracy – podłóż dłoń pod brodę, przyciśnij. Otwieraj i zamykaj usta, ręką stawiając opór szczęce.
  4. Masaż twarzy – sprzyja utrzymaniu jędrności skóry. Podczas porannej albo wieczornej toalety nałóż krem na dłoń i rozprowadzaj go po szyi. Rób to kolistymi ruchami od dołu do góry za pomocą palca wskazującego i środkowego. Dołóż lekkie oklepywanie podbródka wierzchem dłoni. Takie ćwiczenie dobrze jest wykonywać trzy razy dziennie – niekoniecznie tylko wtedy, gdy nakłada się krem rano czy wieczorem.
  5. Piłeczkę tenisową ułóż pomiędzy brodą a klatką piersiową. Ściskaj ją i odpoczywaj, używając podbródka. Takie ćwiczenie powtarzaj 10 razy.

Aby nie dopuścić do tworzenia się drugiego podbródka, można wdrożyć działania profilaktyczne:

  • nie wystawiaj się na długie działanie promieni słonecznych,
  • filtra słonecznego używaj także na szyję,
  • pij dużo wody,
  • zainwestuj w dobry krem nawilżający.

Drugi podbródek da się zniwelować. A zanim zacznie się wykonywać ćwiczenia, można zadbać o to, żeby się w ogóle nie pojawił.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz