Figura gruszki – ćwiczenia dla Ciebie

Figura gruszki charakteryzuje się rozbudowanymi dolnymi partiami ciała i drobniejszą górą. Jakie ćwiczenia wybrać, by zmniejszyć tę dysproporcję i osiągnąć zadowalające efekty?

 

Figura gruszki kocha ćwiczenia aerobowe i siłowe!

Aby zmniejszyć dysproporcje naszego ciała, powinnyśmy rozbudować mięśnie jego górnych partii. Nasz cel to figura klepsydra, dlatego powiększenie ramion, klatki piersiowej i rąk sprawi, że nasze ciało zyska równowagę. Oczywiście nie możemy pozostać tylko na tym – powinnyśmy pamiętać o mięśniach ud i pośladków, by bardziej wyrzeźbić nasze krągłości i zrzucić co nieco.

Najlepszym rozwiązaniem dla figury gruszki będą zatem ćwiczenia siłowe i aerobowe. Podczas ćwiczeń powinnyśmy angażować kilka partii mięśni jednocześnie.

 

Ćwiczenia aerobowe dla figury gruszki – co to właściwie jest?

Podczas ćwiczeń aerobowych nasze mięśnie mają maksymalny dostęp do tlenu. Dzięki temu szybciej i intensywniej spalamy tłuszcz. Ćwiczenia te wykonujemy z tak dużą intensywnością, że nasze tętno osiąga poziom, który przyspiesza nasz metabolizm i sprawia, że spalanie tkanki tłuszczowej jest skuteczniejsze. Trening aerobowy powinien trwać minimalnie 40 minut, ponieważ początkowo spalane są węglowodany. Dopiero po upłynięciu 20-30 minut, zaczynamy spalać tłuszcz.

 

figura gruszka - cwiczenia

 

Figura gruszki – ćwiczenia siłowe

Ćwiczenia siłowe to nic innego jak ćwiczenia, w których wykorzystujemy ciężar własnego ciała lub dodatkowe obciążenia. Celem takiego treningu jest oczywiście spalenie zbędnej tkanki tłuszczowej oraz wyrzeźbienie naszych mięśni.

Tego typu ćwiczenia powinna poprzedzać rozgrzewka (ok. 10 minut), a same ćwiczenia – aby osiągnąć oczekiwane efekty – powtarzane kilkakrotnie. Treningi powinnyśmy wykonywać 3 razy w tygodniu, aby nasze mięśnie miały czas na regenerację.

Pamiętajmy również o tym, że angażowanie mięśni podczas ćwiczeń zobowiązuje także do ich rozluźnienia. To znaczy, że po treningu siłowym powinnyśmy przez ok. 20 minut wykonywać ćwiczenia “uspokajające” nasze mięśnie i ciało.

 

O czym powinna pamiętać gruszka?

Będąc konsekwentną, jesteśmy w stanie osiągnąć wymarzony typ sylwetki. Musimy jednak pamiętać, aby przez swój upór i determinację nie zrobić sobie krzywdy nieodpowiednio dobranymi czy wykonywanymi ćwiczeniami. W takim wypadku najlepiej skonsultować się ze specjalistą, który pomoże ułożyć nam plan treningowy, odpowiedni dla sylwetki typu gruszka.

 

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz