Ćwiczenia na siłowni. Niekoniecznie jak u Schwarzeneggera

Ćwiczenia na siłowni - grafika tytułowa

Ćwiczenia na siłowni rozpowszechniły się wśród społeczeństwa. Co ciekawe – także wśród kobiet! Podpowiadamy, jakie wybrać ćwiczenia, aby trening przyniósł spodziewane efekty.

Aby ćwiczenia na siłowni mogły przynieść faktyczny efekt także nam, kobietom, trzeba wybrać takie, które będą odpowiadać postawionym celom. Na siłowni rozprzestrzeniły się ćwiczenia, które wykonują zawodowi kulturyści, jednak warto wiedzieć, że siłownia to nie tylko podnoszenie ciężarów! Największy plus siłowni jest taki, że można tam ćwiczyć bez względu na pogodę i o każdej porze roku.

Ćwiczenia na siłowni odpowiednie dla kobiet

Zdarzyło mi się spotkać na siłowni kobiety podnoszące ciężary. Mimo to większość kobiet, jakie znam, ćwiczy tam po to, aby poprawić swoją kondycję, sylwetkę, a niekoniecznie, żeby rzeźbić mięśnie. Jeśli kiedykolwiek przyszła Ci do głowy taka myśl, żeby zainwestować w karnet, to jak najszybciej ją zrealizuj. Spróbuj, a aktywność fizyczna Cię wciągnie. I jeszcze jedna rada:  Kiedy masz jeden z tych dni, w czasie których czujesz się, jakbyś miała jakiś ciężar na barkach…. zacznij robić przysiady

Na siłowni można skorzystać z wielu profesjonalnych sprzętów. To w zasadzie kwintesencja chodzenia tam – możliwość skorzystania z tego, czego w domu się nie ma. Są to: orbitreki, wioślarze, steppery, rowerki stacjonarne, ale też drobniejsze rzeczy jak materace, ciężarki, stepy. Właśnie taki sprzęt jest odpowiedni dla kobiet, które chciałyby spróbować ruszyć się z miejsca i zakosztować trochę życiodajnego zmęczenia.

Od czego warto zacząć? Najpierw oczywiście rozgrzewka: wymachy nóg, rąk, przysiady, może parę minut na bieżni.

  • Konkretne ćwiczenia na siłowni dobrze jest zacząć od treningu nóg. W tym celu sprawdzą się skrzynie, czyli wysokie stopnie. Wchodź na nie i schodź z nich. Powoli. Dodatkowo – dla wzmocnienia rąk – możesz trzymać w dłoniach ciężarki. To ćwiczenie nie jest łatwe, ale kto powiedział, że ma być łatwo?
  • Stepy – niskie stopnie. Skacz, naprzemiennie stawiając na stepie całe stopy.
  • Rowerek stacjonarny – można na nim ćwiczyć szybkość, siłę, a nawet spalać tkankę tłuszczową. Najlepiej dostosować się do rytmu muzyki i ćwiczenia rąk wykonywać w jej rytm.
  • Orbitrek – ćwiczenie na nim polega na jednoczesnym poruszaniu rękami i nogami, przypomina nieco wspinanie się na szczyt góry; pozwala na redukcję tkanki tłuszczowej, ale też na wzmocnienie mięśni nóg i rąk, poprawia również pracę układu krążenia i dotlenia organizm.
  • Świetnym rozwiązaniem będzie też regularne branie udziału w zorganizowanych zajęciach, np. spinningu (czyli grupowym ćwiczeniu na rowerkach).

Te kilka powyższych propozycji to pomysły dla początkujących. W razie jakichkolwiek wątpliwości, które ćwiczenia na siłowni będą dla Ciebie odpowiednie, zapytaj obsługi. Ona dobierze coś specjalnie dla Ciebie i pozwoli Ci się zdrowo zmęczyć, ale nie zamęczyć.


Ćwiczenia na siłowni - cytat

Systematyczne ćwiczenia na siłowni – klucz do sukcesu

Jak ćwiczyć na siłowni, żeby to przynosiło jakieś efekty? Przede wszystkim systematycznie. Jeśli pójdziesz raz, drugiego razu nie odkładaj w czasie. Po pierwszych ćwiczeniach prawdopodobnie Twoje mięśnie dostaną niezły wycisk, dlatego idź na siłownię znowu po dwóch dniach, aby je rozruszać. Na początku wystarczy chodzenie raz w tygodniu. Z czasem zwiększ ilość do dwóch wyjść na tydzień, aż wreszcie tak się w to wkręcisz, że zaczniesz chodzić codziennie. Pamiętaj, im dłuższa przerwa, tym trudniej wrócić.

Jest jeszcze jedna bardzo ważna rada, jak ćwiczyć na siłowni, żeby chciało się tam wracać. Wybierz się z koleżanką, siostrą, mamą. W kilka osób łatwiej się motywować (sama to przerabiałam).

Siłownia wciąga. Wbrew pozorom nie podnosi się tam tylko ciężarów. Spróbuj raz, a będziesz zaskoczona efektami.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz